Fredag 25.mars fikk TheVIT besøk av 23 studenter fra NHH som alle er aktive i Regnskapsgruppen i Norges Handelshøyskoles Studentforening. - Dette er viktig med tanke på rekruttering, omdømmebygging og ikke minst inspirasjon, sier leder for Business Intelligence og Rapportering, Micael Ueland
Handelshøyskolens Studentforening omsetter for mer enn 20 millioner i året. Foreningen favner bredt og er bl.a. ansvarlig for studentfestivaler, bardrift og studentavisen. - Det er mao. en kompleks jobb å føre regnskapet og tett på det du møter i næringslivet, sier Ueland og fremhever at det er en av grunnene til at de har et tett samarbeid med Regnskapsgruppen.
Regnskapsgruppen matcher TheVIT godt
Ueland forteller at studentgruppen som var på besøk passer godt med TheVIT, da de jobber etter de samme verdiene som oss. TheVIT står for The Value Innovation Team og navnet tar utgangspunkt i verdiene våre. - De jobber i team, er opptatt av innovasjon og jobber skybasert. Ikke minst ser de alltid etter nye løsninger og teknologi, og er opptatt av å levere kvalitet og verdi til alle relevante parter i studentforeningen, kommenterer han.
Bedriftsbesøk med faglig og sosialt opplegg
Opplegget for dagen var både faglig og sosialt. - Vi er en kompetansebedrift som lever av de beste hodene. Da er det ekstremt viktig at vi blir bedre kjent med studentene. Derfor gjennomførte vi et opplegg som dekket både det sosiale og det faglige, sier Ueland. TheVIT har som ambisjon å være næringslivets beste støtteapparat. Det innebærer bl.a. å skape en attraktiv arbeidsplass med et godt arbeidsmiljø. Etter å ha jobbet med et kundecase der datadreven innsikt var sentralt, fikk de i oppgave å beskrive hva som kjennetegner en god arbeidsplass.