Hva er HR-dashboard?
Kort forklart: slik fungerer HR-dashboard.
Manuelle rapportuttak, listevasking i Excel, evig styr med Vlookup, uoversiktlig info i HR-systemet.
Dersom du jobber med HR kjenner du deg nok igjen i flere av disse frustrasjonene. Det gjorde vi i TheVIT også, helt til vi bestemte oss for å bruke kompetansen vår til å utvikle en løsning som vil skape stor verdi for virksomhetens strategiske beslutninger.
Utgangspunktet vårt er at vi i HRBP Advisory-teamet har en moderne, teknologisk og kreativ tilnærming til HR – og vi har gjennom våre prosjekter blitt gode på å sjekke pulsen i markedet. Hva slags data er viktig, og hva slags data kan gi HR-ledere unik innsikt i hva som foregår i organisasjonen? Og hvordan kan vi bidra til at HR får tyngde i sin rettmessige posisjon som strategisk partner?
Med vårt HR dashboard samler vi den informasjonen som er viktigst og fjerner det unyttige. Med innsikt som er enkelt tilgjengelig frigjør du tiden du ellers ville brukt på å produsere rapporter, og du kan i stedet jobbe strategisk med innholdet og ta verdiskapende og datadrevne beslutninger for virksomheten.
Vårt dashboard kobles på eksisterende systemer, for eksempel HR-systemet og økonomi- og timeføringssystem, for å trekke ut den viktigste informasjonen fra flere kilder. Verktøyet er utviklet som en app på toppen av de systemene dere har, og du får dermed tilgang til nøkkeldata og KPIer ved enkle tastetrykk - både på kontoret, hjemme og på farten.
Løsningen vil vise deg sammensatte data om for eksempel ansatte og nyansatte, fravær, turnover, mangfold og bærekraft - viktig når man skal rapportere på ESG - samt lønn. Totalgevinsten vil være at dere stiller mye sterkere når det kommer til lovpålagt rapportering, oversikt og innsikt i virksomheten, og selvsagt det å gjøre beslutninger basert på riktig data.
Alle bedrifter bør jobbe mer datadrevet, og det er det vi legger til rette for.
TheVIT har utviklet HR-dashboard og har kompetanse til å bistå med det som skal til for å hjelpe bedrifter i gang med datadrevet HR. Vi har kompetanse til å:
Som eksperter innen HR kjenner vi ikke bare det tekniske. Vi kjenner også prosessene som ligger bak. Kombinasjonen med fag- og teknologikompetanse skaper unike løsninger som bidrar til verdiskapning og vekst for våre kunder.
Gry Brandsnes har en akademisk bakgrunn innen psykologi, sosiologi og pedagogikk fra Universitetet i Oslo og en Master i Organisasjonspsykologi fra LSE i London. Hun har lang og variert HR erfaring fra ulike bransjer og virksomheter, blant annet fra telekom, detaljhandel, maritim industri og offentlig sektor
Gry har ansvar for HR Business Partner i TheVIT, og teamet hennes brenner for å hjelpe bedrifter i gang med ny HR-teknologi og effektivisering av prosesser som skaper gode resultater for kundene.