Derfor er ikke Telenor bekymret over kulturen på arbeidsplassen
Telenor er tilstede i over 20 steder i landet. Det vil si at de allerede før pandemien var kjent med distanseledelse. “Det vi derimot har oppnådd nå er at ansatte som sitter forskjellige steder har følt seg mye mer inkludert”, sier Anne Flagstad i det hun fastslår at geografidimensjonen har forandret seg og viktigheten av hvor ansatte sitter i landet har blitt mindre. Anne påpeker at mye av tilliten Telenor baserer seg på i den nye ordningen handler om selvledelse. “Ansatte må ha et bevisst forhold til hva de trenger av sin leder og hva slags tillit man trenger og agere innenfor”, sier hun.
På spørsmål om bekymring rundt kultur på arbeidsplassen forteller Anne at team og kollegastøtte er temaer som Telenor har lagt stort fokus på og at de nå virkelig har sett betydningen av det. “Vi ser at vi under pandemien har hatt mye høyere bevissthet når det gjelder å rekke ut til hverandre og være oppmerksom på kollegaer som kanskje er sårbare”, forteller hun i det hun poengterer at det er i dette kulturen i Telenor ligger. “Vår oppgave som arbeidsgiver er ikke å være bekymret for kulturen, men å fasilitere og tilrettelegge den kulturen vi allerede er i gang med”, avslutter Anne.